You are currently viewing Parodos ir jų (potenciali) ateitis 2022 metais

Parodos ir jų (potenciali) ateitis 2022 metais

*Šiame straipsnyje yra nuorodos dėl juridinių priežasčių ir autorinių teisių, bet tai nėra partnerystės (affiliate) nuorodos.

2020 metais mes visi jau išgyvenome permainų jausmą ir ieškome naujų būdų atlikti savo pareigas ir siekti aistrų. Jau šie metai prieš mūsų valią pakeitė mūsų nusistovėjusius įpročius, atrodo amžinus ir nepajudinamus, kad tėvai atsisakys pasimatymų su savo atžalomis, dar gyvi būdami, keista bet tam kad išgyventų… su iliuzija, kad greitai pasimatys ir pandemija greitai baigsis.

2021 metai, o pandemija ir toliau tęsiasi, o šviesą tunelio gale junginėja tai vieni vakcinos gamintojai tai kiti… prieblanda, nežinia, netikrumas… vis daugiau artimųjų suserga. Vis mažiau žmonių eina tikrintis. Tada statistikos duomenys atrodo labai abejotini.

Darbas, apsipirkimas, studijos, susitikimai su draugais, vaikų auginimas ir rūpinimasis savo gerove – baimė baudų, geros valios žmonių pranešėjų kad kažkas vyksta pas kaimynus, visa tai ir dar daugiau, daugeliui iš mūsų pakeitė gyvenimo pojūčius iš esmės.

Atitinkamai įmonės turi ieškoti naujų būdų susisiekti su savo klientais, išsaugoti savo darbuotojus, mokėti bent jau minimalius atlyginimus, kad išsilaikyti ir sugebėti atsiskaitinėti tiek su kreditoriais, tiekėjais.

Dažnai mintimis grįžtu šiame laikotarpyje apie praeitų metų WETEC parodą ir joje esančius ženklus, nes tai vyko lygiai prieš metus ir atrodė kad tai kažkoks minimalistinis nesusipratimukas su kiniečiais…

2020 metais, nuo Sausio 30 d. iki Vasario 1 d. dalyvavau WETEC parodoje Vokietijoje, Stuttgart’e ir jau tuo metu jautėsi krizės užuomazgos. Apie 30% parodos patalpų buvo aptvertos ir neišpirktos, dėl per mažo klientų skaičiaus (tų klientų kurie statosi stendus). Taigi šiandien logiškai kyla nerimas ir klausimas kaip bus toliau šioje parodų industrijoje, iš kurios daugelis gyvena, pragyvena ir suranda naujų verslo kontaktų.

Yra tokia plėtros ir konsultavimo įmonė „AMR-International”. Paieškojau joje vilties gal ką gero gali numatyti pažadėti jos analitika bei statistika į ateitį.

Ši įmonė kasmet leidžia ataskaitas pavadinimu: „Globex“ ir pateikia išsamią tendencijų analizę, detalius apimties ir kainų duomenis parodų rinkai. Taip pat prognozes po „Covid“ apie 2020 metus, išsivysčiusių ir besivystančių šalių. Tame tarpe ir Lietuvių kalba apie parodų rinkos prognozes:

Trumpai apie infogramą

  • Kaip matyti infogramoje, 2021 metais, „AMR International”, jokių prognozių nesudarė dėl labai didelių neaiškių aplinkybių.
  • Parodų rinkos vertė, kasmet vidutiniškai augą apie 5% ir 2020 metais įvyko 69% smukimas. Taigi, preliminariai paskaičiavus, 2020 metų rinkos vertė nukrito iki 1996 metų vertės.
  • Prognozuojama, kad 2022 metais pandemija susilpnės ir rinka atsigaus iki $22,5 mlrd. Skaičiuojant nuo 2019 metų vertės, lieka 22% nuosmukyje.

Kurios šalys pirma atsigaus?
Nors kiekviena šalis skirtingai reaguos į pandemiją, AMR „Globex 2020” ataskaitoje buvo nustatytos rinkos, kuriose, tikimasi, bus daug panašių atsigavimo trajektorijų.

  • Greičiausiai atsigauna Kinija, kuriai, tikimasi, bus naudinga greita ir tvirta tautos reakcija į virusą, o iki 2022 m. Ji atsigaus 86% savo santykinės 2019 m. vertės.
  • Prognozuojama, kad iki 2022 m. JK, JAV ir Meksikos parodų rinkos atsigaus iki maždaug 80% 2019 m. dydžio.
  • AMR tikisi, kad Vokietija iki 2022 m. Pasieks 79% 2019 m. Dydžio.

Pastabos iš AMR vyr. konsultantės C. Boletti: „Organizatorių prioritetas bus – kaip išgyventi 2021 metus su mažesnėmis pajamomis, investuojant į daugiau skaitmeninių pasiūlymų. Žvelgdami į ateitį, organizatoriai taip pat turės sukurti „po Covidinę” viziją, kuri nukreiptų į radikaliai pasikeitusią rinką, kartu kuriant strategiją, kaip tai įgyvendinti”.

„Svarbiausia bus pakeisti organizatorių mąstyseną. AMR mano, kad jie nebeturėtų galvoti apie save kaip apie grynus renginių organizatorius. Jie turi tapti bendruomenės katalizatoriais, palengvinančiais verslą, ryšius, švietimą ir propagavimą”.

„Renginiai nebebus vienkartiniai išgyvenimai. Vietoj to, mes matome, kad renginiai tampa neatskiriami formuojant bendruomenes ir santykius su klientais dalis, o renginių technologijų naudojimas yra esminis sėkmės elementas”.

Išvada
Iš šių duomenų, galime daryti viena išvada: Parodoms reikės drastiškai keistis… Kaip? Kaip C. Boletti minėjo, organizatoriai turės keisti įpročius ir mąstysena…
O kaip tada mes susitarsime su savo įprastais nepajudinamais įpročiais…

Šaltinis: „AMR International”

Straipsnio viršelio nuotraukos autorius: Designed by macrovector / Freepik

Parašykite komentarą