Kaip atrodys išorinė reklama ateityje?

Išorinė reklama jau egzistuoja šimtmečius. Jau senovės Egipto prekeiviai iškaldavo akmenyje pranešimą ir tiesiog jį pastatydavo gatvėje. Vėliau reklama tobulėjo, keitėsi, atsirado informaciniai stulpai, vėliau plakatinė reklama ant sienų, stotelėse ir t.t. Su atsinaujinančiomis technologijomis senoji plakatų reklama vis mažiau aktualesnė ir į jos vietą ateina naujos rūšies reklama – media.

Kas mūsų laukia ateityje? Kuo mes būsim apsupti ir kaip bus pasirūpinta mūsų komfortinėm būsenom, kad vartotojiškumas kiltų ir didėtų?

Kaip darys įtaką į mūsų gyvenimo sprendimus bei pokyčius einant gatve, važiuojant automobiliu, ar autobusu. Sėdint kavinėje ar stovint eilėje prie kasos aparatų, o paskui prie pypsinčių robotizuotų „kasininkių”.

 

Kas man „šypsosis” braidžiojant, taip sakant leidžiant laisvalaikį Kauno akropolyje? Kas paskatins ištraukti „savanoriškai” iš savo kišenės esamus sutaupytus eurus, iliuziškai vėl norint sutaupyti, nes šiuo metu vyksta akcija ir vėl gali sutaupyti… Kaip užburtas ratas, kuo daugiau taupai akroplio akcijose, tuo privalai daugiau dirbti, arba vis labiau vartoti per vartojamąjį kreditą, kad taupyti.

Galime tik nujausti esamų technologjjų spartų tobulėjimą: 3D priinteriai, lazeriai, veidų mimikų skaitymo programos, amžiaus grupių nustatymas, erdvines hologramos ir t.t.

Mus „dalina” į tikslines grupes pagal amžių, produktą, poreikius įpročius ir t.t.

 

Ir visos šios tikslinės grupės yra pasiekiamos tiek kelyje tiek namuose su judančiais paveiksliukais per išmaniuosius telefonus. Visos šios tikslinės tautos, žmonių grupės yra pasiekiamos tiek kelyje į darbą tiek atostogaujant, tiek namuose pietaujant ar ruošiant pietus su judančiais „paveiksliukais” per išmaniuosius telefonus. Svarbiausias tikslas yra pasiektas tai tapo mūsų gyvenimo neatskiriama dalis. Tai išmanusis telefonas gyvena su mumis o ne mes su telefonu… Tai kaip šitam posakyje: šunys turi šeimininkus, o katės personalą. Tai ir su išmaniaisiais telefonais kuo labiau telefonas išmintingesnis tuo šeimininkas paklusnesnis išorinės rekamos poveikiui…

Internetas siulo neapsakoma srautą naujų kanalų, sudaro galimybę žiūrėti laidas tada, kad norisi ir kada man patogu, o ne tada kada televizija “liepia” ir dar su reklama. Todėl kuo toliau, televizija praranda įtaką kaip reklamos nešėja. Vis daugiau vietos užima taip vadinamos skaitmeninės platformos, kurios seka savo lankytojus gerbėjus ir iš principo „tikslinį” klientą visur, net ir išorėje, tai yra gatvėje. Taip auga stiprus, naujas reklaminis skaitmeninis kanalas – mobili išorinės reklamos kryptis: Digital Out-of-Home arba DooH – pradeda vaidinti labai svarbią reikšmę išorinės reklamos sektoriuje.

Ne tik programinis technologinis tobulėjimas mums padės apsispręsti ko mes norime gyvenime, bet ir sparčiai besivystančios technologijos. Tokios, pavyzdžiui, kaip televizoriaus gylis kuris suplonės. Ir jeigu dabar savo šiuolaikinį televizorių laikote itin plonu, tai šią gylio sąvoką reikėtų jau peržvelgti, nes jau dabar gamintojai, pristato naujo „plonumo” beveik nuo tapetų storio nesiskiriančius OLED (organinių šviesos diodų) televizorius, kurie kabinami ant sienų magnetais. Galima tik pabandyti fantazuoti, kaip tai paveiks interjerą ir kaip keisis išorinės reklamos tendencijos bei jos rinkos dydis.

O kur dar permatomi televizoriai, kurie vitrinose atrodys kaip paprastas stiklas, o jame atsirandantys vaizdai bei reklama.

Vadinasi vis labiau ir labiau bus pereinama prie skaitmeninų technologijų ir pajamos iš skaitmeninių ekranų vis daugės. Nuo paprastų transliacijos formų bus pereinama prie tinklinio valdymo, prie išmanių programų iki gatvėje esančių sensorių kurie indetifikuos tikslinę grupę rinkos ir sekundės tikslumu iškart jam praneš ko jis dar neturi savo gyvenime iki pilnos laimės. Pavyzdžiui, kad šiandien dar nevalgei greitojo maisto restorane, …arba galite atsisiųsti nemokamą „iPhone” programą, pavadintą „U snap”: ir jeigu tūlo tautiečio patraukė dėmesį popierinis ar skaitmeninis plakatas. Jis jį nufotografuoja savo telefonu, programa tai atpažįsta ir suteikia informacijos apie produktą, nuolaidų kuponą, bei nurodo, kur yra artimiausia jo kišenės ištuštinimo vieta.

Sensoriai vystosi beprotišku greičiu kartu su pingančia ir greitai tobulėjančia įranga.

Taigi reklaminis stendas apginkluotas veido atapžinimo sensoriais nustatys, ar Jūs liūdnas, ar Jūs labai linksmas. Pagal Jūsų „gyvenimo” nuotaiką nustatys Jūsų emocinę būklę laimę, pyktį, liūdesį, baimę, nustebimą ir pasibjaurėjimą. Nelaimingai atrodantis asmuo gali būti „apdovanotas” saulės įdegusiu gražios merginos veidu, paplūdimių arba aromatingo konjako, bei šokolado plytelės reklama, o neramiai šnairuojantieji gali būti nuraminti gražios dainuojamosios muzikos garsais ir lotoso žiedo ornamentais.

Taigi kur bekeliausite autobuse, lėktuve, ar su savo uošvienės prabangiu automobiliu, niekur nepabėgsite nuo Jūsų pinigų taupymo akcijų – kurios virsta pelnu reklamos agentūrų savininkų kišenėse.

Parašykite komentarą